טופס ליצירת קשר


שם

טלפון

מייל
הערות

  052-2481104

מאמרים

מאמרי בריאות ותזונה כלליים



מתכונים בריאים

לנוחיוכתם, מתכונים בריאים וטבעיים, מסודרים לפי


גוף ונפש



התנדבות וקהילה

 


בריאים בטבעיות college



בריאים גם בחגים



מן התקשורת



תקנון בריאים בטבעיות

 



Ynet
קפה דה מרקר
בריאים בטבעיות בפייסבוק



קטניות - חלק ב´ - מה עושים איתן


 קטניות – אחד המאכלים הבריאים ביותר שיש – חלק ב'  / שירלי קרן רוזן

 

 

בהמשך לחלק א' של המאמר על קטניות, בו למדנו מהן הקטניות, איזה סוגים קיימים, כיצד ניתן לשלבן בתפריט היומי, מה היתרונות שלהן ואיך לעשות זאת נכון –

 

בחלק ב' של המאמר על קטניות נלמד שני דברים חשובים נוספים:

 

א.      הנבטת קטניות

 

 

ב.       מה אפשר לעשות לגבי הקושי לעכל קטניות והגזים שנוצרים כתוצאה מאכילתן.

 

 

הנבטת קטניות –

 

למה לאכול קטניות מונבטות?

 

  1. ערכים תזונתיים גבוהים יותר – בעיקר ויטמיני C, E, B (בין פי 4-10 מקטניות לא מונבטות)
  2. תהליך ההנבטה יוצר בזרע אנזימים רבים הנחוצים לכל תא בגוף כדי להמשיך להתקיים.
  3. החלבון קל יותר לעיכול כי מתפרק לח. אמינו
  4. גורמות לפחות גזים
  5. ההנבטה מקצרת את זמן הבישול
  6. מכילות פחות קלוריות מאלו הלא מונבטות

 

איך מנביטים קטניות? זה קל מאד!

 

לא, לא צריך צמר גפן רטוב כמו בבית הספר J. צריך רק את הקטניות שבוחרים, מים, קערה, מסננת וצלחת.

 

  1. משרים את הקטניות בקערה עם מים ללילה שלם (כ 12 שעות) (צריך להנביט כל סוג של קטנייה בנפרד בשל זמני הנבטה שונים בין סוגי קטניות שונים).
  2. שופכים את המים ושוטפים את הקטניות. מעבירים למסננת ומשאירים על השיש (כדאי לשים צלחת מתחת למסננת כדי שהמים יטפטפו אליה).
  3. משאירים במסננת 2-4 ימים (תלוי בסוג הקטנייה). 2-3 פעמים ביום שוטפים במים ושוב מחזירים את המסננת לצלחת על השיש.
  4. הקטניות מוכנות לבישול כשיוצא מהן נבט של מינימום חצי ס"מ.
  5. שימו לב – כשחם במיוחד (למשל בקיץ), יש להכניס את הקטניות בתהליך ההנבטה למקרר ולא להשאירן על השיש.

 

 

ומה עושים עם הגזים?

 

זה לא סוד – אכילת קטניות גורמת לתחושת נפיחות בבטן ולגזים לרוב האנשים. הסיבה היא שהן קשות יותר לעיכול ואנחנו לא מורגלים באכילתן ברמה היומיומית.

 

אז מה הפתרונות?

 

  1. הנבטה – מפחיתה את כמות הגזים כי גורמת להן להיות קלות יותר לעיכול.
  2. החלפת מי הבישול לאחר ההרתחה ובישול הקטניות במים חדשים.
  3. שתיית קמומיל / נענע
  4. אכילת שומר
  5. אכילת זרעי כוסברה / קימל
  6. להתחיל עם אכילת קטניות קלות יותר לעיכול כמו עדשים כתומות.

 

 אתם מוזמנים להכנס באתר למתכוני הבריאות הרבים שיש לנו, ולקבל רעיונות טעימים ובריאים במיוחד להכנת הקטניות. 

www.briutcenter.co.il/innerPage.asp


תמיד לבריאותכם, 

שירלי קרן רוזן וצוות המרכז 052-2481104



מבזקים וחדשות



אימוני כושר על ידי מאמנים מקצועיים - במפגשים אישיים או בקבוצות

זה הזמן לקום ולזוז... להתחיל להתעמל.. לשרוף קלוריות... לחטב את הגוף ולהיות בכושר ואנרגיות מטורפות


להמשך קריאה


מרזים בטבעיות (C) - קבוצות VIP לבריאות והרזיה

"מרזים בטבעיות " (C) הינן קבוצות VIP לבריאות והרזיה בשיטה ייחודית- ללא ספירת קלוריות, ללא מלחמות. עם אוכל בריא ונכון לגוף, עם שיקומו והבראתו, עם עבודה על הגוף והנפש ועם תוצאות והרגלים שנרכשים לכל החיים. 

 


להמשך קריאה


ייעוץ תזונתי משפחתי - המתנה המושלמת לכם וליקירכם

 אם אשאל אתכם, מה הדבר הכי חשוב שאתם רוצים להבטיח לכם ולמשפחתכם? סביר שתענו - בריאות!! ובצדק... 

בואו נקבע מפגש אחד של ייעוץ משפחתי, בוא אגיע לביקור בית אצלכם או שאארח אתכם בשמחה באחת מהקליניקות שלי,  ואלמד אתכם כל מה שצריך כדי לאכול נכון ולדאוג לאורח חיים בריא ותזונה נכונה לכם וליקירכם.... 


להמשך קריאה


כוחה של אהבה

 יום האהבה היום... 

זאת הזדמנות נפלאה לכתוב לכם מכתב מהלב. אני אוהבת אתכם ומאמינה בכם. אתם מסוגלים להכל!! תזכרו זאת :-)


להמשך קריאה


סדנת מוגנים בטבעיות - איזון לחץ דם וכולסטרול והגנה על בריאותנו

 לחץ דם וכולסטרול אינם מפחידים. הם חשובים לנו. בלעדיהם לא היינו יכולים לחיות. 

הבעיה היא (כמו תמיד  ), כשאנו יוצאים מאיזון, והלחץ דם גבוה או מדדי הכולסטרול גבוהים ואינם מאוזנים. 

בסדנה בת 6 שבועות אפשר ללמוד איך לאזן אותם ולהגן על הלב, כלי הדם ובעצם - על עצמנו 


להמשך קריאה

טיפים

שתו תה קמומיל או תה פסיפלורה לפני השינה

הדבר יעזור לכם להרגע מכל היום ולהרדם טוב יותר בלילה. כשאיכות השינה שלכם תהא טובה יותר, תהיו יותר מלאי אנרגיות ומרץ ומהלך היום שלכם יהיה יעיל ומשופר.



תזונה ושנת הלימודים החדשה

 תזונת הילדים בשנת הלימודים היא מכרעת, במיוחד בזמן בית הספר. הכנסו לקישור וקראו הכל 
www.briutcenter.co.il/innerpage.asp