טופס ליצירת קשר


שם

טלפון

מייל
הערות

  052-2481104

מאמרים

מאמרי בריאות ותזונה כלליים



מתכונים בריאים

לנוחיוכתם, מתכונים בריאים וטבעיים, מסודרים לפי


גוף ונפש



התנדבות וקהילה

 


בריאים בטבעיות college



בריאים גם בחגים



מן התקשורת



תקנון בריאים בטבעיות

 



Ynet
קפה דה מרקר
בריאים בטבעיות בפייסבוק



כללים מנצחים לבישול הבריא


 

כללים לבישול הבריא / שירלי קרן רוזן


שנייה לפני שאתם ניגשים לאוסף המתכונים המגוון, הטעים והבריא שיש פה באתר, קראו כמה המלצות בסיסיות לבישול בריא, שיעזרו לכם לבשל אוכל נכון ומועיל יותר, עבורכם ועבור משפחתכם.
 
הכללים שכתובים פה הם ה- 100% שניתן לעשות על מנת לאכול בריא.
אני יודעת, לא את כולם רובנו מסוגלים ליישם. אמצו לכם כמה שיותר כללים שמתאימים לכם, זכרו שכל שינוי קטן – חשוב ומועיל – לכם ולמשפחותיכם.
 
 לנוחיותכם, הכללים מופיעים בסעיפים לפי נושאים מרכזיים ובכל סעיף מוסבר – נכון ולא נכון.
 
 
·         צורת הבישול – 
לא נכון - 
לוותר על טיגון, ציפויים בפירורי לחם, הקרמות בגבינות שמנות ועוד ועוד צורות בישול שאינן מועילות, הופכות את המזון למחומצן, שמן ומוסיפות לו מרכיבים שפוגעים בריאותית. 
בנוסף, אל תבשלו במיקרו. המיקרו מסרטן!! חבל להכניס את כל הקרינה למזון שלכם.. שכן המזון נכנס לגופכם. 
"על האש"? – מותר, אך כמו כל דבר שאינו בריא – לעיתים רחוקות. למכורים לבשר על האש על גריל פחמים – דעו לכם שצורת בישול זאת אינה בריאה שכן העשן וחומרים מן הפחמים נכנסים לבשר ובסופו של דבר – לגופנו. בכל זאת רוצים – אפשר למצוא פחמים אורגניים אשר אינם פולטים חומרי עשן מסוכנים... נסו להשתמש בהם. 
נכון – 
בישול (עדיף בסירי ברזל), אידוי, אפייה בתנור (מומלץ בפיירקס. בטח שלא בתבניות חד פעמיות של אלומיניום- גורמים להרעלת אלומיניום ועלולים להוביל לבעיות מערכת עצבים ואלצהיימר), הקפצה במחבת (אפשר ווק מברזל או מחבתות טלפון שלא נשרטות או מחבתות בריאות). 
הערה - 
במידה וחייבים לטגן – יש לטגן דווקא בטיגון עמוק בשם חם מאד (מה שמקצר את זמן שהות האוכל בשמן כי הוא מוכן מהר יותר ולפיכך סופג פחות שומן פנימה). 

 
·         תיבול האוכל - 
לא נכון - 
להשתמש בשמנים מזוככים, אבקות מרק, מונוסודיום גלוטמט, חומרי טעם וריח, חומרים משמרים, מזונות מעובדים, סוכרים ריקים ועוד. 
נכון - 
להשתמש באלפי התבלינים מן הטבע שקיימים בשוק (מלח ים, פלפל שחור, פפריקה, קינמון, כמון, כורכום, קארי, אגוז מוסקט, בזיליקום, אורגנו, סומק, זעתר ועוד ועוד ועוד...).
להשתמש בשמנים מכבישה קרה בלבד. לסלטים רצוי במיוחד שמן זית מכבישה קרה אשר עשיר באומגה 9 וויטמין 
E

 
·         חומרי הגלם: כמה שיותר טבעי, כמה שפחות מעובד - 
לא נכון - 
קופסאות שימורים, דגנים ריקים כמו קמח לבן, מוצרי בשר שמנים ו/או מעובדים, דגי בריכות, גבינות שמנות. 
נכון - 
דגנים מלאים, קטניות (רצוי מונבטות), ירקות, פירות, שומנים בריאים כמו שמן זית מכבישה קרה, אבוקדו, טחינה משומשום מלא, שקדים, אגוזים טבעיים, ביצים אורגניות ועוד. 

 
 
·         המתקה - 
לא נכון - 
סוכר, ממתיקים מלאכותיים על כל סוגיהם (סוכר לבן, סוכר חום, סוכלרוז, אספרטיים, סכרין...)
נכון - 
דבש, מולסה ללא גופרית, סילאן, סטיבייה, מייפל אורגני, סירופ חרובים, סאני דיו (ממתיק טבעי של חברת סאנריידר – מאושר על ידי א.י.ל – האגודה לסוכרת). 
הערה - 
לגבי הסוכר החום – סוכר חום אינו בריא. הוא חום כי הוא עבר פחות עיבוד מהסוכר הלבן. באם לא נמצא ממתיקים טבעיים באזור – עדיף להשתמש בקצת סוכר חום מאשר סוכר לבן או ממתיקים מלאכותיים.
 
 
 
·         המלחה - 
לא נכון - 
מלח שולחן, אבקות מרק, רטבי סויה לא איכותיים.
נכון - 
מלח ים (יש בו יותר רכיבים איכותיים שכן לא עבר תהליכי עיבוד מסיביים), מלח דל נתרן, מלח עשבים, מלח סלרי, רוטבי סויה איכותיים (כאלו שבאמת עשויים מפולי סויה) – מומלצים תמרי / קיקומן (סויה של קיקומן ניתן למצוא גם דלת נתרן עם הפקק הירוק).
 
 
 
·         לא להתעצל - 
לא נכון - 
לקנות שניצלים מוכנים, נקניקיות מוכנות, מנות חמות, שקיות אוכל מוכן (שרק מחממים על הסיר עם מים...)
נכון - 
לבשל לבד, כשאתם אלו ששולטים בחומרי הגלם שבסופו של דבר מגיעים לגופיכם. 
אגלה לכם סוד – זה יכול להיות תהליך קצר מאד וטעים הרבה יותר... 
במקום לטגן שניצל קנוי מוכן – שימו סלמון בתנור בדיוק ל 15 דקות. במקום לקנות מנה חמה של פתיתים עם עגבניות – בשלו בסיר עם מים רותחים פתיתים מקמח מלא ל 8 דקות בדיוק, הוסיפו מעט רסק עגבניות ותיבול כמו מלח, פלפל, אורגנו – והמנה במיליון אחוז יותר בריאה...
 
 
 
·         קלות ונוחות - 
לא נכון - 
טוב, זה לא ממש לא נכון.. זה פשוט מתיש – עמידה של שעות על הרגליים להכנת האוכל – חיתוך, ריסוק, בישול ועוד...
נכון - 
סכין חדה וטובה (חותכים בשניות גם ירקות קשים כמו גזר ובטטה), מג'מיקס טוב (מגררים במהירות ירקות כמו בצל, קישואים ועוד), קוצץ סלט (למי יש כוח 3 פעמים ביום לקצוץ על קרש חיתוך סלט? מכניסים הכל לקערה, קוצצים ויש סלט טעים, טרי ומדהים), מטחנה (לטחינת תבלינים וזרעים כמו זרעי פשתן) וכל מה שיכול להפוך לכם את החיים לקלים ובריאים יותר.
 
 
לבריאותכם ולבריאות משפחתכם,
 שירלי קרן רוזן             052-2481104      052-2481104



מבזקים וחדשות



אימוני כושר על ידי מאמנים מקצועיים - במפגשים אישיים או בקבוצות

זה הזמן לקום ולזוז... להתחיל להתעמל.. לשרוף קלוריות... לחטב את הגוף ולהיות בכושר ואנרגיות מטורפות


להמשך קריאה


מרזים בטבעיות (C) - קבוצות VIP לבריאות והרזיה

"מרזים בטבעיות " (C) הינן קבוצות VIP לבריאות והרזיה בשיטה ייחודית- ללא ספירת קלוריות, ללא מלחמות. עם אוכל בריא ונכון לגוף, עם שיקומו והבראתו, עם עבודה על הגוף והנפש ועם תוצאות והרגלים שנרכשים לכל החיים. 

 


להמשך קריאה


ייעוץ תזונתי משפחתי - המתנה המושלמת לכם וליקירכם

 אם אשאל אתכם, מה הדבר הכי חשוב שאתם רוצים להבטיח לכם ולמשפחתכם? סביר שתענו - בריאות!! ובצדק... 

בואו נקבע מפגש אחד של ייעוץ משפחתי, בוא אגיע לביקור בית אצלכם או שאארח אתכם בשמחה באחת מהקליניקות שלי,  ואלמד אתכם כל מה שצריך כדי לאכול נכון ולדאוג לאורח חיים בריא ותזונה נכונה לכם וליקירכם.... 


להמשך קריאה


כוחה של אהבה

 יום האהבה היום... 

זאת הזדמנות נפלאה לכתוב לכם מכתב מהלב. אני אוהבת אתכם ומאמינה בכם. אתם מסוגלים להכל!! תזכרו זאת :-)


להמשך קריאה


סדנת מוגנים בטבעיות - איזון לחץ דם וכולסטרול והגנה על בריאותנו

 לחץ דם וכולסטרול אינם מפחידים. הם חשובים לנו. בלעדיהם לא היינו יכולים לחיות. 

הבעיה היא (כמו תמיד  ), כשאנו יוצאים מאיזון, והלחץ דם גבוה או מדדי הכולסטרול גבוהים ואינם מאוזנים. 

בסדנה בת 6 שבועות אפשר ללמוד איך לאזן אותם ולהגן על הלב, כלי הדם ובעצם - על עצמנו 


להמשך קריאה

טיפים

שתו תה קמומיל או תה פסיפלורה לפני השינה

הדבר יעזור לכם להרגע מכל היום ולהרדם טוב יותר בלילה. כשאיכות השינה שלכם תהא טובה יותר, תהיו יותר מלאי אנרגיות ומרץ ומהלך היום שלכם יהיה יעיל ומשופר.



תזונה ושנת הלימודים החדשה

 תזונת הילדים בשנת הלימודים היא מכרעת, במיוחד בזמן בית הספר. הכנסו לקישור וקראו הכל 
www.briutcenter.co.il/innerpage.asp