טופס ליצירת קשר


שם

טלפון

מייל
הערות

  052-2481104

מאמרים

מאמרי בריאות ותזונה כלליים



מתכונים בריאים

לנוחיוכתם, מתכונים בריאים וטבעיים, מסודרים לפי


גוף ונפש



התנדבות וקהילה

 


בריאים בטבעיות college



בריאים גם בחגים



מן התקשורת



תקנון בריאים בטבעיות

 



Ynet
קפה דה מרקר
בריאים בטבעיות בפייסבוק



יום כיפור - טיפים לצום קל ונכון יותר


יום כיפור הוא יום קודש. יום של חג. של סיכום. של חתימה. של חשבון נפש.

ביום זה נהוג לצום, דבר שיש לו מעבר ליתרונות הדתיים גם יתרונות פיזיולוגיים והם מנוחה למערכות הגוף (במיוחד מערכת העיכול) וביצוע של ניקוי גוף מסוים.

 

אנו מזכירות לכם כי לא לכל אחד מותר לצום. אנשים הנוטלים תרופות, בעלי מחלות או נשים בהריון – ראוי כי יתייעצו עם רופא לפני ההחלטה על צום ויקבלו לכך אישור או הנחיות מיוחדות בהתאם למצבם.

 

שימו לב, כי למרות שביום כיפור צמים, יש נטייה בסיומו של דבר להעלות 1-1.5 קילו לאחר צום זה כתוצאה מאכילה שגויה ומרובה בשל ההרגשה ש "צמנו אז מותר לנו".

 

ריכזנו למענכם מגוון טיפים שיעזרו לכם לעבור את הצום בצורה קלה ונכונה יותר:

 

עשו:

  1. למרבים בצריכת קפאין, משקאות דיאט ועישון – כדאי להוריד בהדרגה את המינונים של צריכת אלו, שכן אפילו יום אחד בלעדיהם מהווה לגוף ניקוי מרעלים ומגביר את כאבי הראש והחולשה בזמן הצום.
  2. ביום התחלת הצום, יש לשתות מים לאורך כל היום בכדי לגרום למאזן נוזלים חיובי בגוף.
  3. מומלץ שהארוחה שהמפסקת תהיה ארוחה רגילה ולא גדולה ו"מפוצצת".
  4. רצוי שהארוחה תכיל פחמימות מלאות כגון: אורז מלא, גריסים, כוסמת, קינואה, לחם מחיטה מלאה או כוסמין מלא וכדומה.  
    הפחמימות המלאות מכילות סיבים תזונתיים אשר גורמים לתחושת שובע לאורך זמן.
    בנוסף, דגנים מלאים אלו בעלי אינדקס גליקמי נמוך, מה שמבטיח לנו יותר איזון ברמות הסוכר ופחות חשקים לאוכל לטווח זמן ארוך יותר.
  5. בנוסף כדאי לשלב מזונות שומניים כגון: טחינה, אבוקדו, שמ"ז שקדים ואגוזים.
    לשומנים לוקח זמן להתפרק במערכת העיכול ולכן גם הם תורמים לתחושת מלאות לטווח ארוך יותר.
    הם גם משפיעים על הפרשת הורמונים הגורמים לתחושת שובע גדולה יותר.
  6. את הארוחה אכלו באיטיות ובנחת, כדי לעזור בתהליך עיכול תקין ולא להעמיס יתר כבדות וחוסר נוחות על הקיבה והגוף.

 

אל תעשו:

 

  1. השתדלו להימנע באותו היום וכמובן בארוחה המפסקת מ- אוכל מתובל מדי, מטוגן, חריף, מלוח, סוכרים, רוטב סויה ומזונות מתועשים ומשומרים (המכילים כמויות מלח רבות)
    אלו גורמים לתחושת צימאון וחלקם גם עלולים לגרום לצרבות.  
  2. לא כדאי לאכול קטניות קשות לעיכול (כמו שעועית, גרגירי חומוס..) וכן לא ירקות מצליבים כגון: כרוב, כרובית, ברוקולי, לפת, קולורבי, צנון, צנונית.
    אלו ירקות מעוררי גזים ועלולים להקשות על העיכול ולגרום לאי נוחות בבטן
  3. לא כדאי לאכול או לשתות -  מזונות ומשקאות המכילים קפאין כגון: שוקולד, קפה, תה, קולה..
  4. כל אלו מכילים חומרים משתנים אשר יגרמו לאיבוד נוזלים מוגבר אותו אנחנו לא רוצים בזמן הצום
  5. כדאי לוותר על דברי מתיקה וקינוחים בארוחה מפסקת - אשר יגבירו לנו את הרעב במהלך הצום עקב עלייה  וירידיה מהירה של רמות הסוכר בדם.



איך מסיימים את הצום בצורה נכונה?

  1. שימו לב כי פעמים רבות אחרי הצום, אנו אוכלים מעט מאד ושבעים במהירות. לעיתים כוס התה ופרוסת עוגת הדבש הנהוגים – מספיקים לנו.
    למדו להקשיב לגופכם!
  2. זכרו שהארוחה לאחר הצום אין מקומה להשלים את כל הקלוריות שלא אכלתם באותו היום. להפך, דווקא אכילה מרובה מדי בבת אחת יכולה להוביל אותנו לעלייה במשקל, שכן הגוף משתמש בקלוריות שהוא צריך באותו הרגע – ואת השאר: אוגר כשומן.
  3. שתו מים בטמפרטורת החדר, לאט לא למהר ולא להגזים בכמויות.
  4. מומלץ להתחיל בפרי בשביל להעלות את רמות הסוכר בגוף: בננה, תמר, אגס...
  5. לאחר חצי שעה אפשר לחזור לאכול.
    מומלצת ארוחה קלה המכילה פחמימות מלאות וירקות מבושלים. לדוגמא: אורז מלא וירקות מבושלים. זכרו שמערכת העיכול נחה יממה... ויש לתת לה לחזור לתפקוד בהדרגה.

    * לא כדאי לאכול בשר, ביצים ודגים אשר מכבידים על העיכול.
    *לא כדאי ירקות מצליבים (כרוב, כרובית, ברוקולי, לפת, קולורבי, צנון, צנונית) מאותה סיבה שלא מומלץ לאכול אותם בארוחה מפסקת.

 

צום קל וגמר חתימה טובה

שירלי קרן רוזן- נטורופתית, בעלת מרכזי בריאים בטבעיות, נייד 052-2481104

שרון פלג – נטורופתית הבית סניף פתח תקווה

 



מבזקים וחדשות



אימוני כושר על ידי מאמנים מקצועיים - במפגשים אישיים או בקבוצות

זה הזמן לקום ולזוז... להתחיל להתעמל.. לשרוף קלוריות... לחטב את הגוף ולהיות בכושר ואנרגיות מטורפות


להמשך קריאה


מרזים בטבעיות (C) - קבוצות VIP לבריאות והרזיה

"מרזים בטבעיות " (C) הינן קבוצות VIP לבריאות והרזיה בשיטה ייחודית- ללא ספירת קלוריות, ללא מלחמות. עם אוכל בריא ונכון לגוף, עם שיקומו והבראתו, עם עבודה על הגוף והנפש ועם תוצאות והרגלים שנרכשים לכל החיים. 

 


להמשך קריאה


ייעוץ תזונתי משפחתי - המתנה המושלמת לכם וליקירכם

 אם אשאל אתכם, מה הדבר הכי חשוב שאתם רוצים להבטיח לכם ולמשפחתכם? סביר שתענו - בריאות!! ובצדק... 

בואו נקבע מפגש אחד של ייעוץ משפחתי, בוא אגיע לביקור בית אצלכם או שאארח אתכם בשמחה באחת מהקליניקות שלי,  ואלמד אתכם כל מה שצריך כדי לאכול נכון ולדאוג לאורח חיים בריא ותזונה נכונה לכם וליקירכם.... 


להמשך קריאה


כוחה של אהבה

 יום האהבה היום... 

זאת הזדמנות נפלאה לכתוב לכם מכתב מהלב. אני אוהבת אתכם ומאמינה בכם. אתם מסוגלים להכל!! תזכרו זאת :-)


להמשך קריאה


סדנת מוגנים בטבעיות - איזון לחץ דם וכולסטרול והגנה על בריאותנו

 לחץ דם וכולסטרול אינם מפחידים. הם חשובים לנו. בלעדיהם לא היינו יכולים לחיות. 

הבעיה היא (כמו תמיד  ), כשאנו יוצאים מאיזון, והלחץ דם גבוה או מדדי הכולסטרול גבוהים ואינם מאוזנים. 

בסדנה בת 6 שבועות אפשר ללמוד איך לאזן אותם ולהגן על הלב, כלי הדם ובעצם - על עצמנו 


להמשך קריאה

טיפים

שתו תה קמומיל או תה פסיפלורה לפני השינה

הדבר יעזור לכם להרגע מכל היום ולהרדם טוב יותר בלילה. כשאיכות השינה שלכם תהא טובה יותר, תהיו יותר מלאי אנרגיות ומרץ ומהלך היום שלכם יהיה יעיל ומשופר.



תזונה ושנת הלימודים החדשה

 תזונת הילדים בשנת הלימודים היא מכרעת, במיוחד בזמן בית הספר. הכנסו לקישור וקראו הכל 
www.briutcenter.co.il/innerpage.asp