טופס ליצירת קשר


שם

טלפון

מייל
הערות

  052-2481104

מאמרים

מאמרי בריאות ותזונה כלליים



מתכונים בריאים

לנוחיוכתם, מתכונים בריאים וטבעיים, מסודרים לפי


גוף ונפש



התנדבות וקהילה

 


בריאים בטבעיות college



בריאים גם בחגים



מן התקשורת



תקנון בריאים בטבעיות

 



Ynet
קפה דה מרקר
בריאים בטבעיות בפייסבוק



הכל על אוכל בריא לילדים בבתי הספר ובגנים


 לקראת שנת הלימודים - הכל על אוכל בריא לילדים בבתי הספר ובגנים

 

שנת הלימודים מתחילה. קנינו לילדים ספרים, תיקים, מחברות. אבל האם קניתם להם גם אוכל בריא?
עם השנה החדשה מגיעה השאלה – איך לספק לילדנו את המזון הכי נכון לזמן הלימודים.

לפני שאסביר מה כדאי להכין – בואו נחשוב למה כדאי להכין. אני יכולה למנות פה לפחות 7 סיבות, אך החלטתי להתרכז בשתיים עיקריות.


למה כדאי להשקיע ולהכין לילדנו אוכל בריאות?

1.      הם הילדים שלנו האהובים שלנו. . אנחנו רוצים את הכי טוב עבורם. הכי טוב עבורם זה אוכל בריא. נקודה. האוכל שמזין אותם, שבונה אותם. האוכל שנותן להם כוח לעבור את היום וקובע את הרכב גופם בהווה ובעתיד. האוכל שיכול להביא או למנוע מחלות וסבל.
אני רוצה גם להתייחס פה לגישה שהיא שלילית בעייני. הרבה פעמים הורים אומרים לי על ממתקים: "אבל הילד צריך את זה, למה הוא צריך לסבול? הוא לא מסכן?"
יש לי תשובה נפלאה עבורם – ילד שאוכל רוב היום ג'אנק וממתקים – הוא סובל. הוא מסכן. ולא ההפך.
ילד צריך אהבה, הערכה, כבוד, חינוך. לא ממתקים. אפשר לפנק ילד גם במתנה של 2 שקלים במקום בסוכר, צבעי מאכל ורעלים אחרים.
וכן, אפשר מתוק מדי פעם, אבל במינון תקין שלא פוגע בבריאות.

2.      קחו ארוחת בוקר טיפוסית של ילד במהלך הבוקר -
מתחיל את היום עם קערית קורנפלקס מתוק (כ 7 כפיות סוכר נסתרות), ממשיך עם שוקו קנוי (14 כפיות סוכר בבקבוק אישי, כ 7 כפיות לכוס), ממשיך לבית הספר עם לחמנייה מקמח לבן מרוחה עם משהו (בלחמנייה עוד 5 כפיות סוכר נסתרות) וכל זה במקרה הטוב שהילד לא מקבל מיץ לבית הספר או שלא מורחים לו שוקולד בלחמנייה.
שאתם תחשבו כמה כפיות סוכר הילד קיבל על הבוקר? (אחסוך לכם – 19 כפיות!!)
מטורף!!
מה זה עושה לילד?
מעלה לו את רמות הסוכר והילד באנרגיות מטורפות. הילד הופך להיפר. ערני, נמרץ, לפעמים חסר סבלנות בכיתה, לא יושב בשקט..
ואז – מגיעה נפילת הסוכר. הגוף מפריש הרבה אינסולין שמכניס את הסוכר לתאים ורמת הסוכר בדם יורדת באופן חד. מה פה קורה לילד שלכם?
הוא נהייה עייף, קשה לו להתרכז בשיעור, חסר אנרגיה, אולי סחרחורת, ראייה לא מפוקסת, מאבד את השיעור, החומר הנלמד ומחכה רק לבוא הביתה.
תחשבו איך יראו ההישגים הלימודיים שלו ככה? איזה רושם הוא ישאיר על המורה והחברים בכיתה? איך הוא יחווה את עצמו כתלמיד? כילד?
כמטפלת בילדים עם הפרעות קשב וריכוז, אני גם אומרת לכם שהרבה ילדים ברגע שהם משנים את התזונה שלהם בבוקר – פתאום יכולים לשבת בריכוז מלא בכיתה, משחקים עם החברים, סבלניים וההישגים שלהם בלימודים משתפרים פלאים. זה עובד!!


מה כדאי לתת לילדנו לאכול במהלך היום בגן ובבית ספר?

1.      החשיבות הראשונה – ממה הכריך שלהם.
רבים שמים דגש מה למרוח בתוך הכריך. אני רוצה שנייה שנסתכל על הקנקן ולא על מה שבתוכו.
זוכרים את ההסבר הקודם על מה שקורה לגוף עם הרבה סוכר?
הסוכר הזה נמצא בדיוק בלחמניות, לחם אחיד, פיתות וכל מה שמקמח לבן. ואת זה נרצה למנוע.
אפשר לתת לילדים כריכים מדהימים מקמח מלא, שיפון או כוסמין.
אם לילד קשה עם הטעמים והוא לא רגיל – יש למצוא לחמים שהם חצי חצי (50% קמח מלא, 50% קמח לבן) וככה להרגיל את הילד לטעם.
שימו לב – לא כל לחם או לחמנייה חומה הם בהכרח מקמח מלא. לפעמים פשוט מוסיפים להם סוכר ובתהליך קרמליזציה הלחם נהייה חום. אין כל קשר בינו לבין לחם מלא אמיתי.
הבריאות שלו תודה לכם.

2.      מה שמים בכריך? כמה רעיונות בריאים:
טחינה (עדיף לקנות משומשום מלא, יש בה פי 10 יותר סידן)
חומוס (עדיף ביתי, או לקנות בחומוסיה ללא חומרים משמרים).
ביצה (קשה, חביתה, מקושקת, אומלט..)
ממרחים של פסטו, עגבניות מיובשות (כן, יש ילדים שממש אוהבים את זה).
אבוקדו (אפשר לעשות גם סלט אבוקדו וביצים)

ומה עם אוהבי המתוק? אפשר למרוח להם:
ממרח שקדיה (ממרח ממש טעים שקונים. לשים לב שהוא מ 100% שקדים טחונים בלבד).
ממרח תמרים או סילאן אמיתי (100% תמרים)
ריבה של 100% פרי
דבש
לטעם כמו חלבה – אפשר לערבב טחינה עם דבש או סילאן.

לאוכלי מוצרי החלב – כדאי לשים גבינות מעיזים או מבאפלו. הן נכונות יותר לגוף שלנו.

3.      וליד הכריך?
תמיד לשים לילד ירקות.
כדאי לבחור ירקות "קשים" שלא ימעכו ליקרים לנו בתיק. לדוגמא – מלפפון, גזר, פלפל...
לחתוך לילדים כך שיהיה להם נוח לאכול.
הכי חשוב – לא להתייאש. עם הילד לא אוכל ירקות יש המון דרכים לגרום לו להכניס את ה"ירק קסם" לגוף.. וזה בהתאם לגיל של הילד (רק על זה אפשר לכתוב מאמר נפרד).
בנוסף כדאי לשים לילד גם 1-2 פירות. תלוי כמה שעות הם בגן או בבית הספר.


ומה עם השתייה?
מים. תמיד מים.
הכי בריא, הכי טבעי, הכי נכון.
ואם הילד לא אוהב מים? אפשר להכין לו בבית מים בטעמים.
לא, אל תקנו מים בטעמים. בכל בקבוק אישי מסתתרות בערך 4 כפיות סוכר.
איך מכינים מים בטעמים בבית?
אפשר לקנות תה קר, מוצר חדש ונפלא בשוק.
ואפשר גם להכין – שמים בבקבוק המים עלים טעימים כמו נענע, לואיזה, למון גראס.. אפשר לשים פלחים של לימון, תפוז וממתיקים בסטיבייה (ממיסים סטיבייה במעט מים חמים ושופכים למים הקרים).
משקה לימונענע בריא בדקה: במים קרים שמים עלי נענע, חתיכות לימון, ממתיקים בסטיבייה. (אפשר גם לעשות עם לימון קפוא וקרח ויוצא לימונענע גרוס).

 

מאחלת לכולנו שנה בריאה, מהנה ומחכימה

שירלי קרן רוזן – נטורופתית

בעלת בריאים בטבעיות



מבזקים וחדשות



אימוני כושר על ידי מאמנים מקצועיים - במפגשים אישיים או בקבוצות

זה הזמן לקום ולזוז... להתחיל להתעמל.. לשרוף קלוריות... לחטב את הגוף ולהיות בכושר ואנרגיות מטורפות


להמשך קריאה


מרזים בטבעיות (C) - קבוצות VIP לבריאות והרזיה

"מרזים בטבעיות " (C) הינן קבוצות VIP לבריאות והרזיה בשיטה ייחודית- ללא ספירת קלוריות, ללא מלחמות. עם אוכל בריא ונכון לגוף, עם שיקומו והבראתו, עם עבודה על הגוף והנפש ועם תוצאות והרגלים שנרכשים לכל החיים. 

 


להמשך קריאה


ייעוץ תזונתי משפחתי - המתנה המושלמת לכם וליקירכם

 אם אשאל אתכם, מה הדבר הכי חשוב שאתם רוצים להבטיח לכם ולמשפחתכם? סביר שתענו - בריאות!! ובצדק... 

בואו נקבע מפגש אחד של ייעוץ משפחתי, בוא אגיע לביקור בית אצלכם או שאארח אתכם בשמחה באחת מהקליניקות שלי,  ואלמד אתכם כל מה שצריך כדי לאכול נכון ולדאוג לאורח חיים בריא ותזונה נכונה לכם וליקירכם.... 


להמשך קריאה


כוחה של אהבה

 יום האהבה היום... 

זאת הזדמנות נפלאה לכתוב לכם מכתב מהלב. אני אוהבת אתכם ומאמינה בכם. אתם מסוגלים להכל!! תזכרו זאת :-)


להמשך קריאה


סדנת מוגנים בטבעיות - איזון לחץ דם וכולסטרול והגנה על בריאותנו

 לחץ דם וכולסטרול אינם מפחידים. הם חשובים לנו. בלעדיהם לא היינו יכולים לחיות. 

הבעיה היא (כמו תמיד  ), כשאנו יוצאים מאיזון, והלחץ דם גבוה או מדדי הכולסטרול גבוהים ואינם מאוזנים. 

בסדנה בת 6 שבועות אפשר ללמוד איך לאזן אותם ולהגן על הלב, כלי הדם ובעצם - על עצמנו 


להמשך קריאה

טיפים

שתו תה קמומיל או תה פסיפלורה לפני השינה

הדבר יעזור לכם להרגע מכל היום ולהרדם טוב יותר בלילה. כשאיכות השינה שלכם תהא טובה יותר, תהיו יותר מלאי אנרגיות ומרץ ומהלך היום שלכם יהיה יעיל ומשופר.



תזונה ושנת הלימודים החדשה

 תזונת הילדים בשנת הלימודים היא מכרעת, במיוחד בזמן בית הספר. הכנסו לקישור וקראו הכל 
www.briutcenter.co.il/innerpage.asp