טופס ליצירת קשר


שם

טלפון

מייל
הערות

  052-2481104

מאמרים

מאמרי בריאות ותזונה כלליים



מתכונים בריאים

לנוחיוכתם, מתכונים בריאים וטבעיים, מסודרים לפי


גוף ונפש



התנדבות וקהילה

 


בריאים בטבעיות college



בריאים גם בחגים



מן התקשורת



תקנון בריאים בטבעיות

 



Ynet
קפה דה מרקר
בריאים בטבעיות בפייסבוק



התמודדות עם מצב בטחוני קשה


 איך מתמודדים עם מצב בטחוני קשה?

 

 

ימים לא פשוטים עוברים עלינו. החדשות הקשות, הפחד שמה זה יקרה גם לנו, העצב על הבשורות והמראות – כל אלו מכניסים את הגוף שלנו לסטרס, מצב רוח ירוד (ואף דכאון) ופוגעים בבריאותנו. רבים מאיתנו פונים לאכילה רגשית "לאוכל המנחם" או הופכים לעצובים או עצבניים יותר.

שנייה לפני שנפנה לאכילה הרגשית ונכנס לדכאון שגם ישתק אותנו, תדעו שיש כמה טיפים בסיסיים שאתם יכולים לעשות כדי לעזור לעצמכם להתמודד עם המצב.

 

  1. לבחור עד כמה אנחנו מוכנים להיות מעורבים במה שקורה:
    אנחנו יכולים לבחור האם להתעדכן במצב במדינה, או האם לראות את כל הסרטונים הנוראיים ולשמוע חדשות כל חצי שעה.
    עצה שלי – להחשף פחות לחדשות. רובנו לא יכולים להכיל את כל הרוע הזה.
  2. לבחור האם אנחנו מדברים על זה, או מדחיקים את זה:
    כשקורה משהו קשה ישנם שני טיפוסים – הראשון נעזר בדיבור, בלהוציא את אשר על ליבו. בשיחות עם חברים, שיתוף של ההורים... לעומתו, הטיפוס השני יעדיף להדחיק את המצב. הוא יקרא, יפנים ויבין, אבל יעדיף לדבר ולעשות דברים אחרים כדי להתמודד עם המצב.
    מה נכון? מה שטוב לכם. שימו לב רק ששני הצדדים נכונים כל עוד הם לא מפריעים לתפקוד היומיומי שלכם הנורמטיבי. במידה וקיימת פגיעה – גשו לעזרה בטיפולי גוף נפש.
  3. חליטות מרגיעות:
    שתו תה מחליטות של קמומיל, מליסה, פסיפלורה, וורבנה.
    הכינו לעצמכם קנקן לפני השינה, ובמקביל שתו במהלך היום לפי הצורך.
  4. נשימות עמוקות (רצוי נשימות בטן):
    כשאנו נמצאים בסטרס, צורת הנשימה שלנו משתנה. היא הופכת לשטחית ומהירה עוד יותר. אני ממליצה לכם פעמיים ביום, לשכב במיטה למשך 5 דקות, לנוח, להרפות את הגוף, ולקחת נשימות עמוקות שמרגיעות את הנפש והגוף. אפשר לשים מוסיקה אהובה ברקע ופשוט לתת לגוף להרגע.
  5. תזונה:
    הקפידו על ארוחות מסודרות ובריאות ושתייה מרובה של מים או חליטות תה.
    אלו יעזרו לגוף לשמור על תפקוד קבוע ויעזרו גם להמנע מאכילה רגשית, שכן כשאנו שבעים יותר, אנו פחות מתפתים לאוכל כפיצוי על הרגש.
    הפחיתו בצריכת סוכר וקפאין אשר יכולים לגרום גם לשינוי המצב הרגשי.
  6. נשנושים בריאים:
    בכל זאת מרגישים צורך לנשנש? הכינו לעצמכם נשנושים בריאים כמו צלחת עם ירקות או פירות חתוכים, שתייה חמה מפנקת (לדוגמא תה עם חתיכת לימון, מקל קינמון, חתיכת ג'ינג'ר וכפית דבש), אפשר גם לשתות מרק ביתי טחון בכוס (בדיוק כמו ששותים את המרקים המוכנים – רק בריא יותר).
  7. תדאגו להיות עסוקים:
    כשאנו עסוקים, אנחנו פחות חושבים על מה שמציק לנו. רעיונות לעיסוק: ספורט, פייסבוק, קריאת ספרים, פגישה עם חברים ומשפחה (אפשר בבתים), שמיעת מוסיקה, אמבטיה מרגיעה...
  8. הכלת הרגש:
    כדי להתמודד עם תקופה קשה, אנחנו צריכים לחשוב בכנות עם עצמנו על שני דברים:
    א. מה הרגש שלנו (האם פחד? עצב? כעס? תסכול?)
    ב. ממה הוא נובע (שגם לי זה יכול לקרות? מחוסר אונים?)
    לאחר שברור לנו מה הרגש, עשו מעשה פשוט: שכבו במיטה, תנשמו כמה נשימות עמוקות והרפו את הגוף. ואז – תנו לעצמכם פשוט להרגיש! כן, להרגיש!
    לא לברוח מהרגשות כמו שאנחנו רגילים, אלא להפך. לתת להם מקום לביטוי.
    ברגע שתתנו לעצמכם להכיל את הרגש ולהיות נוכחים בו – תראו שהוא יופחת ואף יעלם. כי פשוט תטפלו בבעיה במקום להדחיק אותה.
    בעיה לא נעלמת אם לא מטפלים בה, היא רק מתעצמת. כאן על ידי התרגיל הפשוט תטפלו ברגש השלילי עד שיפסיק או יוחלש משמעותית.
  9. תוספים להרגעה וטיפולים:
    במידה ואתם לא מצליחים לבד, תמיד אפשר ביחד.
    אפשר להתאים לכם פרחי באך, אפשר להתאים לכם תוספים או לעשות תהליך של טיפולי גוף נפש שיעזרו לכם לצאת מועצמים מהמשבר הקשה שאנו עוברים כפרטים בחברה וכמדינה.

שנדע ימים שקטים, של שלום וביטחון.

שירלי קרן רוזן – נטורופתית
052-2481104

בעלת "בריאים בטבעיות" www.briutcenter.co.il



מבזקים וחדשות



אימוני כושר על ידי מאמנים מקצועיים - במפגשים אישיים או בקבוצות

זה הזמן לקום ולזוז... להתחיל להתעמל.. לשרוף קלוריות... לחטב את הגוף ולהיות בכושר ואנרגיות מטורפות


להמשך קריאה


מרזים בטבעיות (C) - קבוצות VIP לבריאות והרזיה

"מרזים בטבעיות " (C) הינן קבוצות VIP לבריאות והרזיה בשיטה ייחודית- ללא ספירת קלוריות, ללא מלחמות. עם אוכל בריא ונכון לגוף, עם שיקומו והבראתו, עם עבודה על הגוף והנפש ועם תוצאות והרגלים שנרכשים לכל החיים. 

 


להמשך קריאה


ייעוץ תזונתי משפחתי - המתנה המושלמת לכם וליקירכם

 אם אשאל אתכם, מה הדבר הכי חשוב שאתם רוצים להבטיח לכם ולמשפחתכם? סביר שתענו - בריאות!! ובצדק... 

בואו נקבע מפגש אחד של ייעוץ משפחתי, בוא אגיע לביקור בית אצלכם או שאארח אתכם בשמחה באחת מהקליניקות שלי,  ואלמד אתכם כל מה שצריך כדי לאכול נכון ולדאוג לאורח חיים בריא ותזונה נכונה לכם וליקירכם.... 


להמשך קריאה


כוחה של אהבה

 יום האהבה היום... 

זאת הזדמנות נפלאה לכתוב לכם מכתב מהלב. אני אוהבת אתכם ומאמינה בכם. אתם מסוגלים להכל!! תזכרו זאת :-)


להמשך קריאה


סדנת מוגנים בטבעיות - איזון לחץ דם וכולסטרול והגנה על בריאותנו

 לחץ דם וכולסטרול אינם מפחידים. הם חשובים לנו. בלעדיהם לא היינו יכולים לחיות. 

הבעיה היא (כמו תמיד  ), כשאנו יוצאים מאיזון, והלחץ דם גבוה או מדדי הכולסטרול גבוהים ואינם מאוזנים. 

בסדנה בת 6 שבועות אפשר ללמוד איך לאזן אותם ולהגן על הלב, כלי הדם ובעצם - על עצמנו 


להמשך קריאה

טיפים

שתו תה קמומיל או תה פסיפלורה לפני השינה

הדבר יעזור לכם להרגע מכל היום ולהרדם טוב יותר בלילה. כשאיכות השינה שלכם תהא טובה יותר, תהיו יותר מלאי אנרגיות ומרץ ומהלך היום שלכם יהיה יעיל ומשופר.



תזונה ושנת הלימודים החדשה

 תזונת הילדים בשנת הלימודים היא מכרעת, במיוחד בזמן בית הספר. הכנסו לקישור וקראו הכל 
www.briutcenter.co.il/innerpage.asp